Kunden i kylan – se webbinariet här
I webbinariet på denna sida presenterar vi resultaten från Sverigestudien 2020 och diskuterar dem med utgångspunkt i svenska organisationers kundfokus. Eller kanske snarare AVSAKNAD av kundfokus. Webbinariet hölls 2020-06-03.
aaa
Kundfokus handlar främst om motivation och riktning, inte bara om CRM eller kundlojalitet.
Enligt många motivationsforskare ger få aktiviteter så hög tillfredsställelse som att skapa värde för någon annan. Vilket är något som alla, i alla organisationer, kan göra varje dag i arbetet om de har fokus på sina kunder och inte bara på sig själva, sina kollegor eller den egna organisationen.
På seminariet kommer vi presentera resultaten från Sverigestudien samt diskutera resultatet.
1. Var tror du att kunden hamnar på en rankinglista i er organisation
2. Varför har kunden just den rankingen?
3. Vad kan ni göra för att höja kundens ranking i er organisation?
4. Vilka konsekvenser får dagens ranking av kundfokus?
5. Vilka konsekvenser skulle det få om man kunde höja kundens ranking?
Cecilia Edebo
Kontakta Cecilia om du vill veta mer om hur din organisation kan komma till nästa nivå i ert kundfokus.